Oprogramowanie i strony www dla organizatora turystyki

Jak stworzyć podstronę w katalogu SEO?

Instrukcja obsługi katalogu SEO

Jak uzupełniać treści?

Katalog SEO nie posiada osobnego systemu CMS. Treści oraz zdjęcia wprowadzane są bezpośrednio na serwer za pośrednictwem usługi FTP lub innego narzędzia do edycji plików na serwerze. Dane dostępowe do usługi FTP można uzyskać od administratora serwera lub z KSI.

Do tworzenia nowych treści nie są wymagane żadne specjalistyczne narzędzia. Obsługę FTP oferują zarówno przeglądarki internetowe jak i cała masa darmowych programów dostępnych w Internecie np.: klient FTP np.: FileZilla Client.

Katalog SEO to drzewo folderów, którego struktura powinna odpowiadać strukturze naszego produktu lub strukturze zaproponowanej przez specjalistę SEO.

Hierarchiczna struktura danych

To znaczy, że każda podstrona ma tylko jednego "rodzica" ale może mieć wiele "dzieci".
Taka struktura doskonale nadaje się do opisywania naszych produktów i usług. W nszym przykładzie seo‑przyklad na samym szczycie znajduje się strona "o świecie" a podrzędne są dla niej jej "dzieci" czyli:

Każdy z trzech powyższych regionów to zwykły folder plików, w którym znajdują się pliki z treścią oraz obrazkami. Strukturę można zagłębiać do momentu aż długość adresu URL nie będzie dłuższa niż 2048 znaków. Należy jednak pamiętać, że aż tak długie linki zdecydowanie nie są "dobre".

Podstrona i powiązane z nią pliki

Nazwy folderów są jednocześnie kolejneymi skłądnikami adresu URL do naszej podstrony dlatego warto pamiętać żeby nie stosować w nazwach znaków specjalnych ani spacji. Lista znaków jakie można używać w adresach URL jest ograniczona i zlecamy ograniczyć się do  następujących:

  • Duże i małe litery alfabetu angielskiego (nie należy używać znaków regionalnych).
  • Liczby: 0123456789.
  • Znaki specjalne: "-" (myślnik), "_" (podkreślenie), "." (kropka).

Przykładowo jeśli chcemy utworzyć katalog dla podstrony "Wczasy nad gorącym Morzem Śródziemnym" to  nazwa katalogu powinna być następująca: "wczasy-nad-goracym-morzem-srodziemnym".

Gdy utworzymy już odpowiednią dla swoich produktów strukturę katalogową/folderów to następnie w każdym folderze odpowiadającym jednej podstronie musimu utworzyć następujące pliki:

  • config.json - informacje niekoniecznie widoczne dla użytkownika ale niezbędne dla procesu pozycjonowania,
  • content.html - plik z treścią podstrony.

Poza wyżej wymienionymi plikami niezbędnymi do działania podstrony w folderze mogą być umieszczane także inne pliki t.j. zdjęcia, dokumenty PDF, pliki Word lub inne związnae z tematyką danej podstrony.
Działające przykłady znajdziesz na swoim serwerze FTP w podkatalogu: /seoContent/seo-przyklad/.

Plik konfiguracji config.json

W pliku tym znajdują się informacje o konfiguracji podstrony. Zawiera informacje o wartościach dla znaczników title, meta, robots itp ...
Przykładowa zawartość pliku konfiguracyjnego:



W zależności od konfiguracji rozwiązania dla poszczególnych klientów w pliku tym mogą znajdować się także inne informacje, np. wartości dla danych uporządkowanych ( structured data ). Te można także samodzielnie umieszczać w treści, pamiętając o zachowaniu zgodności ze standardami i obowiązującymi formatami. Jednak w kwestii structured data zachęcamy do kontaktu z KSI i jeśli to możliwe zlecić wykonanie odpowiednich mechanizmów automatyzujących generowanie sekcji ld+json lub podobnych.

Wymagany format kodowania zanaków to UTF-8.

Treść podstrony content.html

Tworząc treść podstrony posługujemy się składnią HTML5 jednak w pliku nie używamy nagłówków - ma być tylko treść (tak jak w przykładach dostępnych poprzez FTP).

W treści możemy wykorzystywać gotowe widgety/komponenty oraz zmienne, które mogą ułatwić nam przygotowywanie podstron z dynamicznie doczytywanymi ofertami.

Wymagany format kodowania zanaków to UTF-8.

Przydatne informacje

Treści przygotowane zgodnie ze specyfikacjami oraz wytycznymi z tego dokumentu:

  • posłużą wiele lat a w przyszłości w razie konieczności możliwe będzie przeniesienie ich do nowocześniejszych rozwiązań,
  • będą się automatycznie poprawnie układać na urządzeniach mobilnych (RWD),
  • będą łatwe do czytania przez roboty i wyszukiwarki internetowe.

Poza wytycznymi wynikającymi ze specyfikacji poszczególnych technologii zalecane jest stosowanie się także do poniższych zaleceń:

  1. Zapoznaj się z podstawami redagowania tekstów.
  2. Używaj jak najmniej znaczników formatownia tekstu.
  3. Nie dodawaj do kodu własnych styli (css).
  4. Nie wymuszaj wielkości znaków ani rodzaju fontów.
  5. Nie używaj tabel.
  6. Nie wstawiaj gotowych elementów ani skryptów, które nie działają responsywnie (RWD).